категорії: фото

Вистава ВЕСЕЛОГО РІЗДВА, ІСУСЕ!

теґи: Lюк, Олександр Білозуб, Світлана Олешко, Сергій Жадан, Вертеп, вистава, проекти

MERRY CHRISTMAS, J.CHRIST/ВЕСЕЛОГО РІЗДВА, ІСУСЕ!
(вертеп)


Режисер – Світлана Олешко
Автор тексту – Сергій Жадан
Музика – Lюк
Художник – О. Білозуб

Український варіант історії створено на основі традиційних українських вертепів, а також фольклорних переказів народів Центральної Африки:

Події відбуваються в прикордонних районах Ізраїлю та Палестини. Гурт пакистанських
наркобаронів (gірsу кіngs, «тріє царі»), дізнавшись про швидке народження Ісуса, намагаються нелегально перетнути ізраїльський кордон, щоби принести Ісусові дари і в такий сакральний спосіб забезпечити подальше процвітання свого злочинного бізнесу на нових територіях. Командувач об'єднаного федерального контингенту, окопний генерал І. (Ірод), котрий в свою чергу контролює місцевий ринок важких наркотиків, дізнається про наміри пакистанців і намагається зашкодити їм. Під час митного контролю в шкіру одного з наркобаронів непомітно вживлюється чіп – транзисторний індикатор, за допомогою якого федерали відстежують рух пакистанців. Проте представники анонімних спецслужб попереджують трьох царів і тим вдається відірватись від переслідування. Один з царів втрачає руку з чіпом, відірвавши її за допомогою саморобного вибухового пристрою. В цей час в прикордонних районах відбувається перепис біженців, які живуть у фільтраційних таборах в буферній зоні. Поміж інших біженців на перепис ідуть Йосип з Марією. Марія чекає на дитину, і згодом народжує її на фермі, поблизу придорожнього кемпінгу, в якому родина зупинилась на ніч. Саме тут їх знаходять наркобарони, а також натовп ямайських емігрантів, котрі почули в себе на батьківщині від сектантів-вудистів про Ісусове народження і поспішили перетнути Атлантичний океан в порожніх трюмах з-під нафтовозів, оскільки вважають Ісуса новим ефіопським королем, чий прихід був напророчений в давніх растаманських переказах і перших письмових пам'ятках, вивезених до Ямайки легендарними ефіопськими вождями. На думку ямайців, Ісус має відновити міць і суверенітет ідеального африканського королівства.

Розлючений Ірод, дізнавшись про вдалий маневр спецслужб, наказує федеральній авіації здійснити ракетно-бомбові удари по фільтраційних таборах. Гинуть тисячі мирних мешканців, передусім – діти й жінки. Проте каральні операції не приносять очікуваного результату – Марія, Ісус і Йосип тікають на Південь, завдяки маловідомій єгипетській повстанській організації. Під час нелегального переїзду через пустелю Марія з Ісусом губляться. З'являється Мама-Кока – неканонізована альтернативна свята, відлучена від церкви, для появи якої місцеві мешканці вживають сильнодіючі галюциногени. Мама-Кока допомагає Марії та Ісусові, не даючи їм померти і вигодовуючи їх листям коки, приготовленими за давніми рецептами єгипетських прикордонників. Марія щасливо повертається до Йосипа.

Останні силові рішення Ірода викликають незадоволення у федеральної влади і призводять до відставки генерала. Ірод ще деякий час намагається утриматись при владі, залучаючи для цього сучасні РR-технології, проте спецслужби вже отримали «замовлення» на його ліквідацію. Згідно з передбаченнями пізніх іранських сур, Ірод гине під час кримінальних розборок на цвинтарі мертвих телевізорів.

Біблія – проти політичних технологій
Народна творчість – проти телебачення
Ми – за чисте мистецтво!

6 акторів, тривалість 95хв., без антракту
Технічні вимоги: театральна сцена від 10м х 10м, висота від 5м; система освітлення, звукова апаратура на 2 кВт, підключення 6-ти радіомікрофонів.


Проект реалізовано за підтримки: МФ «Відродження», Швейцарської культурної програми в Україні, юридичної фірми «Альтаїр»

 

фото С.Мішакін
фото С.Мішакін
фото С.Мішакін
фото С.Мішакін
фото С.Мішакін
фото С.Мішакін
фото С.Мішакін
фото С.Мішакін
фото С.Мішакін
фото С.Мішакін
 
Сторінки: 212next
    Ctrl →