категорії: музика репортаж

ФанАРТія: "Ми помрем не в фан-зоні"

теґи: Дзиґа, Львів, фан зона, ФанАРТія

Ірена Карпа (Qarpa)

До 30 червня включно у Львові триває масштабний мистецький проект «ФанАРТія». У дні вільні від матчів EURO 2012 львів’яни та гості міста мають змогу фанатіти не лише «футбольно», а й «культурно». Адже не футболом єдиним, як то кажуть…

Фестивальний проект, у якому форвардом на культурному фронті виступило МО «Дзиґа», передбачає два блоки: «жива культура» та «електронні дні», або ж п’ять днів, кожен з яких розкриває одну з тем сучасної української музичної, і не лише, культури. Відтак, зі сцени звучить рок, етно, джаз, блюз і симфонічна музика. Основний ж акцент «культурного фанатіння» організатори поставили на «Electronics days», аби cпростувати міф, що у Львові цей музичний напрям не має прихильників. Хедлайнерами «незвичного» вікенду стануть гранди світової електронної музики Goldie, Kryptic minds, Atomic hooligan, а також львівські метри Djs Derrick, Garry Shumoff, Bob Rovski, та польські гості Ros ft. Lady Katee. До слова, лише ці два дні будуть платними.

Сергій Жадан та «Собаки в космосі»

Тим часом уже відбулися рок-літературний, етно та джаз дні «ФанАРТії».   

А почалось усе з… віршів. Спершу на екрані біля пам’ятника  Шевченку стартував медіа-проект «Євровірші», а вже згодом  у повітрі залунали «Живі голоси» поетів-сучасників. Натомість увечері герої літературної арени України вийшли на сцену: Сергій Жадан з «Собаками в космосі», які представили пісні із нової програми «Зброя пролетаріату», Ірена Карпа з гуртом Qarpa, Грицько Семенчук та Юрко Іздрик з «DrumTиАтр» та «ZSUF», до якого, на жаль, не зміг приєднатися Юрій Завадський.

DrumТиАтр

«Заняття музикою, це нагода перестати займатися літературою, – прокоментував Юрко Іздрик. – Тексти, які я пишу для пісень – це не вірші і не література, і це дуже тішить». Натомість Ірена Карпа, якій часто доводиться відповідати на запитання: «Хто ви більше письменниця чи музикант?» каже, що  ці дві речі не заважають одна одній, а навіть перетинаються. «Головне, щоб тексти не висмоктувались з пальця, – каже ІРена. – Якщо будете бачити, що хтось на сцені забув слова, в більшості випадків – це саме такий текст, коли «кров» римується з «любов».

Місько Барбара project

Цього вечора гурт Qarpa перетворився на girlsband. З усіх хлопців на концерт  доїхав лише гітарист Олег Артим,  тому на сцені як ніколи цього разу було багато дівчат – Ірена, барабанщиця Оля та віолончелістка Женя. Втім бракували людей не лише на сцені, а й серед глядачів. До речі, напередодні Ірена заспівала на цій же сцені із Kozak System… «Людей було катастрофічно мало, – каже Ірена, – але це всеодно більше ніж у Києві на фан-зоні на Співочому полі».

На захист поєднання літератури з музикою виступив культовий львівський рокер Михайло Барбара, який представив одразу два нові роково-поетичні проекти: із американцем Раяном Сокашем і польськими музикантами та із чеським гітаристом Йозефом Остржанскі.  Музиканти представили твори на тексти Олександра Ірванця, Михайля Семенка, Назара Гончара, Костя Москальця та інших поетів. Втім акторської майстерності, якої Міськові не відбереш, виявилось трохи замало, щоб музика нових проектів оселилася в головах прихильників, як колись зробив це «Мертвий півень»… Завершував вечір проект Юрія Іздрика та Григорія Семенчука «DrumТиАтр»,

Ірена Карпа (Qarpa)

Чи не єдині, кому була вигідна «смерть» «Мертвого півня» –  делікатно-екстравагантний «Гич Оркестр», які вже вкотре довели, що з ними можна не лише прокидатися, а й засинати… Так о 7 ранку завершився виступ «Гичів» на ночі культури у Любліні, де Дзиґа була головним партнером з української сторони.  Вони ж і зігрівали публіку, яку рясно поливав дощ, у етно-день фестивалю.  Розтанцювали фан-зону львівський «Йорий Клоц» та «AtmAsfera». Потішили і  буковинські подвижники гуцул-хопу  «Гуцул Каліпсо»,  які не так часто зазирають до Львова…

Попереду «електронний вікенд». Долучаймося до прекрасного, бо ж не футболом єдиним, та й досить вже футболити культуру…