ПЕРШИЙ ПРОЕКТ ВІТИ БУЙВІД В УКРАЇНІ
Закінчення: 30.12.2009
Місце: Галерея Карась
Адреса: Київ, Андріївський Узвіз, 22-а
Предмет події: виставка, Фотографія Кількість відвідувачів: 2
СОННИК
Фотографія
9.12 – 30.12.2009
Презентація – 9 грудня, середа о 19.00
ЇЇ кредо: «Починаючи ігри з часом (а захоплення фотографією я саме так і сприймаю), людина встає на дуже небезпечну стезю. Проте шлях цей зваблює як заборонений плід, і одного дня, ступивши на нього, вже не в змозі повернути назад. Я маю на увазі Фотографа, Посвяченого, що пізнав містичну природу фотографії, упиваючись солодом відкритого йому Знання. Шлях Фотографа – шлях Мага».
Виставка «Сонник» включає в себе два проекти Віти Буйвід – «Швидкі сни» (2006) та «Корпоративний сон» (2009). Не зважаючи на різницю в три роки, ці проекти дуже близькі: обидва апелюють до академічного російського мистецтва, до його хрестоматійних творів та жанровим традиціям. Крім того, в них відверто виражено звернення до естетики радянського кітча, створення характерних образів та портретів-типів. Практично в кожному домі мали репродукцію картини Шишкіна: у одних в золотій рамі, у інших у вигляді шкатулки, у когось просто в кришталевій вазочці – цукерки «Мишка косолапый». Обираючи цей твір Шишкіна, Віта Буйвіт переводить його з області побутового кітчу в мистецтво пост-модернізму чи кітчу високого (hi–kitch). В «Корпоративному сні» піднімається проблема летаргічного сну свідомості більшості сучасних людей, що проміняли інтелектуальні зусилля на простоту матеріального споживання.
Віта Буйвід народилась в Дніпропетровську. Після закінчення філологічного факультету місцевого університету переїхала в Санкт-Петербург. Останні років десять живе та працює в Москві. З 1990-х років бере участь у численних виставках в Росії, країнах Європи, США, зокрема: «Photoquai, 1st world visual arts biennial» (Париж, 2007), «Antifashion», White space gallery (Лондон, 2002), «Manly», галерея «Art in General» (Нью-Йорк, 2000), «Люби мене як я тебе», галерея «Werdermann art» (Гамбург 1997) та багато інших. Її роботи можна побачити у колекціях музеїв та фондів (Державний Російський музей, Санки-Петербург; Музей сучасного мистецтва, Гельсінкі; Музей красних мистецтв, Нью-Мехіко; Колекція Форбса, Navigator foundation, Бостон) та приватних колекціях.
Вже в перших роботах Буйвід намітились прийоми, що згодом визначили її стилістику, і не використовувались до цього петербурзькими фотографами. В цих прийомах, вочевидь, проявились її південноукраїнські витоки. Перш за все, якась барокова рясність та любов до кольору. Віті хотілось щось привнести в чорно-білу фотографію – вперше почала тонувати свої роботи у два кольори (сепію та синій). Згодом багато петербурзьких майстрів також почали тонувати свої фотографії у два кольори. В її творчості дуже потужний елемент живописності, можливість сумістити фотографію з живописом – Віта тривалий час друкувала фотографічні зображення на радянській фото тканині і розписувала поверху маслом.
Віта Буйвід про себе: «Я фактично зросла серед фотографів (легендарний фотоклуб «Дніпро»), але ніколи не планувала сама займатися фотографією. Хоча доводилось – супроводжувати друзів фотографів на зйомках, допомагати в лабораторії, ретушувати та слухати нескінченні розмови про фотографію. Серйозно я почала знімати тільки після переїзду до Ленінграду. З трьох причин: світло, середовище і швидкість. З Пітерських освітленням все зрозуміло. Середовище, в якій я опинилась в кінці вісімдесятих, була просто ідеальною для творчості. Епіцентр сучасного мистецтва в той час знаходився саме в Ленінграді. А швидкість життя була такою, що довелося полишити живопис, й переключитись на фотографію. Тоді мені здавалось, що це тимчасово».
Галерея Карась
Київ, Андріївський Узвіз, 22-а
+38 044 2386531