У Львові відгримів Перший Рейв
20 вересня у виставковому центрі «Лемберг» відгуркотів, відтанцював та відмарився Перший Львівський Рейв. До 15-річчя «Дзиґи» та другої річниці музичного лейблу «drum’n’bass session music» було організовано не фуршети-паштети, не рекламні акції-шмакції з надувними кульками та нудними клоунами, а грандіозна руханка, якою могли насолодитися близько 2 000 зварйованого люду.Перший Львівський Рейв недаремно так називається. До цього у Львові настільки масштабного заходу, щоб сміливо титулуватися Рейвом , ще не було. Як наслідок, тільки на околиці міста впали сутінки, експоцентр «Лемберг» перетворився на місце паломництва адептів drum’n’bass. Масовість Рейву була передбачуваною: по-перше послухати наживо легендарного LTJ Bukem’а на пострадянських теренах досі не вдавалось, а по-друге захід був ініційований розкрученою львівською командою Funk Masters, зокрема вчителями школи діджеювання DJ Tonika і DJ Derrick.
Десь годині так о дев’ятій, коли кілька сотень гурманів клубної музики зібралися в залі, розпочалися електронні експерименти у стилі experimental ambient польських гастролерів Zenial і Jacaszek. Хлопці були заангажовані до дійства, яко представники «МедіаДепо» у рамках Тижня актуального мистецтва «7». Zenial являє собою саунд-дизайнера, композитора електронної музики та виконавця в одній особі, а Jacaszek є ще й продюсером електроакустичної музики. Одним словом, компанія підібралась на славу. Сети митців-провокаторів були доволі завернуті, а віолончель у поєднанні з хитромудрими ефектами добряче роз’їдала мізки. Час від часу покурити та віддихатись вибігали налякані клабери, залишаючи за собою коментарі штибу «жесть», «тотальне зло», або «яд».
Далі днб-спільнота розділилась на фан-клуби улюблених діджеїв. Проте, нетрадиційно для фанатів, дискусії закінчувались не бійками, а спільним відривом під музику. Хтозна, можливо в цьому справді більше адреналіну.
З 22-ї години почалися сети MaxNRG, Derrick, Tonika, Insane, Marik та Kind Of Zero. Спеціально для поціновувачів drum’n’bass київський dj Max Energy презентував своїм виступом дебютний альбом команди діджеїв FunkMasters. Не будемо розводитись, під кого люди вар’ювали та стіни трусилися більше, але такий шторм на людському морі рідко побачиш навіть на панк-фестивалях. Амплітуда одягу – від гламуру до краваток, амплітуда настрою – від ейфорії до оргазму.
І нарешті о першій ночі до пульту став гедлайнер вечора, LTJ Bukem у супроводі MC Conrad’а. Із перших ритмів платівок, розкручених Букемом, та перших вигуків Конрада всі запчастини всіх тіл затрусило під струмом трансу і не попускало до кінця. Виконувались і старі шлягери Good Looking Records, були й extra fresh tunes, але найважливіше – це атмосфера. Британські хлопці викладались на повну, а українській публіці не випадало «морозитись». Може подіяв міф Букема як однієї з найвпливовіших фігур у світі drum-n-bass музики. Можливо, дядько LTJ Bukem перед виступом гарно відсвяткував свій день народження, або просто вирішив зробити подарунок собі й людям. Але склалось те, що зветься «позитивом». І, схоже, він розвіється ще не скоро.
Цікавим було й те, що крім традиційної для клубів «золотої» молоді та інших затятих тусівщиків на вечорі можна було побачити представників чи не всіх субкультур, які тільки існують у Львові, вони мирно уживалися під одним дахом і з однією музикою. Що ж, це був новий досвід для міста. Можливо, одного дня подібні виступи стануть тут такими ж звичними, як і концерти у філармонії.
Фото: dnb.in.ua