Перша виставка бразильського художника Віка Муніса «Експертиза»
Мистецька паща київського «Pinchuk Art Centre» закрилася на реекспозицію після виставки «Generation. UsA» лише для того, щоб 14 квітня знову роззявитися, демонструючи свої нові зубки. Цього разу, стоматологом буде бразилець Вік Муніз (Vik Muniz). Назва виставки – «Експертиза» («A Survey»).«Більше не залишилось об’єктів для зйомки. Якщо хочеш щось сфотографувати – спочатку створи його», каже Вік Муніз. Останні 20 років він саме цим і займається – розширює реальність, яка його оточує, виводить фотографію і живопис на якісно новий рівень, одночасно сплітаючи їх докупи. Чи зможуть нові люди відділяти фотографію від малюнку? Вік Муніз відкриває нові шляхи розвитку візуального мистецтва, нові «шляхи до…» і за ним уже напевно йдуть вдячні колонізатори. Чи зможе людство протистояти вічному карнавалу кольорів?
Унікальні інсталяції, які знищуються одразу ж після зйомки, аплікації, зі шматків фотографій того-чого-не-існує, ікра, засушені комахи, діаманти, шоколад, пластмасові солдатики, цукор, кров, цвяхи і це далеко не повний перелік інструментів нашого дантиста.
Критики визначають його роботи як суміш поп-арту і нового реалізму, у власних дефініціях Муніза це веселі і скептичні «картини з кавалків», «картини з шоколаду» чи «картини з кольору». Зображення молодого воїна, викладене з іграшкових солдатиків та гармат на білому тлі чи «Аліса», за однойменною фотороботою Льюіса Керрола, сповнені рішучості освіжити подих кільком українським художникам-динозаврам.
Відомо, що виставку будуть складати близько п’ятдесяти робіт за 1993-2007 роки, вибраних самим художником. Триватиме вона до 20 травня і має усі шанси побити рекорд відвідуваності «Generation. UsA», яку, за офіційними даними, відвідало близько 40 000 людей.
Залишається чекати і сподіватися, що 14 квітня, з першим подихом PinchukArt центру з нього таки запахне свіженьким.