Чайка: шоколад із Бельгії для «Мумій Троля» та гелікоптерні парковки для олігархів
Одинадцята «Чайка» цього року проходила 6-7 червня на аеродромі «Чайка». Відкривав фестиваль український гурт «Бумбокс», який заспівав старі та нові хіти. Своє право першості «бумбокси» заробили завдяки своїм «зв'язкам» із організаторами.
«Один із учасників гурту – мій студент, – розповідає Ярослав Биструшкін, організатор фестивалю. – Тому це чистої води «блат» (сміється). Він мені пообіцяв, що ходитиме на всі лекції, якщо ми дозволимо «Бумбоксу» виступати першими».
Самі ж «бумбокси» зізнались, що найбільше тішаться через те, що фестиваль «Чайка» повернувся на аеродром.
«Тут кльово, цікаво, – каже соліст гурту Андрій Хливнюк. – Тут виступають «Брати Гадюкіни» і це головний прикол. Гурт, який мало грає, але який привертає найбільше уваги. Це легенда української рок-музики, я сам фанат цього гурту».
Після українських «Бумбоксів» на сцені з'явився російський гурт «Мумий Тролль», який порадував публіку такими старими хітами, як «Владивосток», «Утекай», «Дельфины». Як зізнався лідер гурту Ілля Лагутенко, «Чайка» йому сподобалась, бо фест має «цілком морську назву».
«На «Чайці» ми вперше, – каже Ілля. – Отримували запрошення разів три, і все ніяк не виходило приїхати, а на цю «Чайку» ми підписались ще десь рік тому. На жаль, надовго затриматись не зможемо, одразу після виступу маємо їхати до Одеси, де маємо сольник».
Найочікуванішою групою дня були «Брати Гадюкіни». Їх прийшов послухати і Андрій Хливнюк, і музикант Большой, і Андрій «Дельфин».
Після «Гадюкіних» на сцені з'явився грецький колектив SEPTICFLESH. Після чого на основній сцені «Чайки» виступив російський гурт «Алиса». До речі, саме цей гурт відзначив соліст гурту «Дельфин» Андрій Лисіков.
«Брати Гадюкіни» – дуже смішні хлопці, і «Мумий Тролль» теж, – сказав Андрій. – В Іллі хороші музиканти, але енергії, на мій погляд, дуже мало. Якщо говорити про енергію, яка є в особистості, то вона була у соліста гурту «Алиса», хоча мені не подобається те, що він робить. Але в нього є енергія. І ще в «Бумбокса». Я не почув нічого нового, але, здається, виступ цього гурту був кращим за весь день».
А от щодо самого «Дельфина», який відкривав другий день «Чайки», то гурт на фестиваль більше не приїде.
«Ми зрозуміли, що «Дельфин» не фестивальна група, і наша помилка в тому, що ми приїхали сюди. Ми клубна група. Ми робимо музику, яку можна слухати вдома одному, тому мені завжди дивно, коли люди приходять на наші концерти. Ми наступаємо на одні й ті самі граблі вже кілька разів. Але думаю, це вже були останні граблі, на які ми наступили».
Після «Дельфина» на сцені з'явився український гурт «ВВ». Колектив на чолі з Олегом Скрипкою заграв і «Весну», і попурі із народних пісень, і нові композиції. На прощання Скрипка привітав українців із «Святою Трійцею».
Після «ВВ» на сцені виступив німецький гурт Cinema Bizarre. А справжній фурор викликав гурт «Король и Шут». Право закривати фестиваль «Чайка» дісталось гурту із США DevilDriver.
Серед цьогорічних нововведень на «Чайці» була альтернативна сцена та діджейські ночі.
«Ми хотіли зробити три сцени, але зрозуміли, що фізично та економічно це неможливо, – розповідає організатор Ярослав Биструшкін. – Добре, що зробили молодіжну сцену, адже було 1,5 тисячі заявок від гуртів зі всієї Європи. Також ми ввели діджейську ніч, бо ж фестиваль щороку має розвиватись».
Щодо ще одного нововведеня – парковок для гелікоптерів, які коштують 5 тисяч гривень, – то вони таки користувались попитом.
«П'ять гелікоптерів прилетіли, – повідомив Ярослав. – Але наші політики та олігархи соромляться та бояться показувати своє багатство, тому ми не кажемо, де знаходиться парковка. Приїхали VIPи послухати «Мумий тролль», «Гадюкіних», дівчата олігархів – «Бумбокс», а діти – Cinema Bizarre.
А от щодо цікавих дрібниць у райдерах музикантів, то серед них були шоколад для «Мумий Тролля» та особливі тарелі для барабанщика з «Братів Гадюкіних».
«Для Іллі Лагутенка ми замовляли шоколад із Бельгії, «Король и шут» побажав, щоб їх зустрічали на «навороченому», брутального вигляду автомобілі. А для «Гадюкіних» ми діставали тарелі, які важко було знайти».
Чесно кажучи, не розумію сенсу подібних публікацій. Де враження автора від виступу гуртів, де аналіз фестивалю, де написано про організацію, дебілізм з так званими "фан-зонами" і таке інше? Музика – це тільки 50% фестивалю, а є ще публіка і – найголовніше – атмосфера, якої на "Чайці" ІМНО не було. З музикою теж було не набагато краще – не знаю де ще у світі є такий фестиваль, де на одній сцені вийдуть ВВ, "Король и шут" та "Septic Flesh" (а відвертих хедлайнерів, "Гадів", запустять посеред дня на солнцепьокє паралельно з виступом якихось мавп на молодіжній сцені). Налице повна відсутність концепту, натомість мало місце явне бажання організаторів догодити всім.
Взагалі, подібні "стадіонні" бидлофести викликають в мені огиду. Не розумію, за що люди заплатили 100 і особливо 200 грн (за першу фан-зону). За пиво "Оболонь" по 10 грн за півлітра чи, може, за "Алісу"?
Так а чого ти ходив туди, якшо тобі так не подобається?
чи ти свої враження без своєї участі написав))
я і всі мої друзі ходили на "Гадів"
Заради "Гадів" я теж міг би витримати і панкоту і дороге пиво і гелікоптери. Але я згоден, що великі сцени та стадіони не дають такого враження як клубні та камерні концерти.
Як я вам заздрю!!!!! Уже сьомий рік поспіль слухаю Мумий Тролля, але ніяк не вдається потрапити на їх виступ :)))))