«Карміна Бурана» поставили на Співочому полі
1 вересня в Києві на співочому полі поставили єдину сценічну кантату «Карміна Бурана» німецького композитора Карла Орфа. «Карміна Бурана» в перекладі з латинської означає «Пісні Баварії». Написані вони в 1935-1936 роках. Компанія «Київстар» витратила чималі гроші на постановку цієї п’єси неймовірних відеоефектів, піротехніки, справжнього вогню і води під час вистави. Бюджет дійства тримається в таємниці.У виставі було задіяно 250 акторів з балетів «Фрідом», «Квест», «Ва-банк», мім-театру «ЧерноеНЕБОбелое», ансамблю ударних інструментів «Арс Нова» та ходулістів. Кількість одночасно задіяних на сцені акторів складає понад 250 осіб. З них 100 співців хору, 97 оркестрантів, 60 чоловік балетної трупи та циркові актори-гімнасти. Загалом же у шоу задіяні 450 осіб. 100 осіб взяли з вулиці на кастингу. Вони пройшлись сценою у звичайному одязі сценою на початку вистави. Цей натовп символізував самотніх, які прагнуть спілкування.
За 11 днів була побудована сцена заввишки 9-поверхового будинку. Праворуч був величезний екран, на якому до початку шоу ішов зворотній відлік часу. Коли залишилось 20 секунд кількатисячний натовп почав скандувати цифри.
Головні герої п’єси – він і вона. Вони всю виставу шукають порозуміння і знаходять його вкінці.
Я десять років тому дізнався про цю виставу, - каже головний режисер-постановник Василь Вовкун. Раніше він був режисером фестивалю «Червона Рута» та Інавгурації Президента. – Коли Київстар дав пропозицію зробити якесь шоу, я запропонував саме це, бо вже довгий час мріяв поставити його, але бажання не збігалися з фінансовими можливостями.. Найважче було органічно поєднати все, що люди бачили з музичним матеріалом. Кожен елемент доповнює один одного. Я не думав, що буде така кількість людей, чекали тисяч п’ять. Багато знайомих не могли добратися до Співочого поля взагалі, тому я страшенно хвилювався. Тим більше, в Україні часто пишуть на афіші «живий звук», а тут був справді живий звук! І це також було зробити непросто.
У віп-ложі сидів Остап Ступка з дитиною і Вадим Красноокий з дружиною.
- Сподобалося, тому що на такі акції не потрапляєш кожен день. – каже Красноокий. Видовищне дійство. Це дуже хороша ідея виносити оперне мистецтво на таку велику сцену. Щоправда тут я чув тільки вокал, а от хор і оркестр губилися. А в оперному вони звучать акустично, тому всі їх чують. Мені здається, тут просто забракло досвіду. Але саме дійство – заявка на високе мистецтво і це дуже круто. І люди, які прийшли не розійшлися, це теж приємно. Тобто українці готові до такого мистецтва.
Аби освітлити цю величну споруду, організатори використали 2000 прожекторів. Серед них – стробоскопи та найпотужніші у світі «світлові гармати» «Спейс Кенон». По центру сцени висіла величезна рука, над якою була підвішена 10-метрова земна куля. В кінці вона розсувається і звідти з’являється величезна зірка. Для її створення було використано ще тисяча світлових джерел.
- Ми привезли в Україну всі спецефекти, які тільки могли, - каже відповідальний за технічну частину Олексій Сеченов. – Рівня такого шоу в світі п’ять дійств максимум. І цього року один з таких в Україні! Я займався над цим проектом 3 місяці. Радий, що в Україні великі компанії навчилися дарувати своїм шанувальникам дуже інтелектуальні і вартісні речі. Ми зробили просто казку!
Декорації змінювались автоматично вісім разів за допомогою спеціальної транспортерної доріжки завдовжки 48 метрів. Завдяки їй буде проведено 8 змін декорацій просто під час шоу. Деяку техніку завезли з Великобританії та Франції: піротехніку, фонтани та систему дощу.
Одним із піротехнічних ефектів були пальники «Дракони», які викидають 8-метрові снопи вогню, та дим, що стелиться. Таких пальників у світі всього близько 30 штук і 10 з них використовувалися під час шоу. Такі виробляють тільки у Великобританії, звідки організатори і привезли їх. «Дракони» застосовувалися на концертах таких зарубіжних виконавців як Джастін Тімберлейк, Бейонс, Брітні Спірс.
- Я страшенно щаслива! – каже вона. – Тут академічне мистецтво в новому вимірі, я думаю опера знайде своє сьогоденне обличчя завдяки таким дійствам.
Микола Некрасов приїхав спеціально із Пражської опери співати баритон. В п’єсі він очолював зло.
- Я долучився до казки, - захоплено каже він. – Хоч і був за злу силу, але ж у виставі все одно перемагає добро і я був за добро.
Закінчилося все феєрверком із близько 600 зарядів. Дим після нього не розвіювався ще кілька годин.
Фото: Богдан Логвиненко