Stare Misto 2010: Рок-фест із п’яними танцями і український Мік Джагер
Перший український open-air 2010 року – саме так анонсували цей фестиваль організатори. Ще до початку було ясно, що розраховували на дуже велику аудиторію, бо поєднати в один захід IAMX з Ґораном Бреґовічем — дуже сміливий хід.
Цьогорічний фестиваль варто розділити на три частини: рок-фестиваль, п’яні танці і солодке життя українського Міка Джагера.
Тепер по порядку про кожну з них.
Рок-фестиваль
Чомусь в нашій країні три гурти — це вже фестиваль… Звісно, Вудстоку ніхто не очікує, але ж давайте бути чесними. Хоча в даному випадку можна намалювати навіть більш-менш пристойний драматургічний задум: «Подорож крізь час та простір». І час, і простір, належали якраз до найбільш рокових своїх частин: двадцяте сторіччя, Британія – Північна Америка (щоправда, Канада) – Німеччина+Британія.
Розпочали все хлопці, хоча хлопцями називати дядьків по 50-60 років доволі важко, з Об’єднаного королівства — The Urban Voodoo Machine. Їм вдалось поставити нечисленну публіку «на вуха». Це було, ніби стадіон «Україна» раптом перенісся у часи Елвіса. Класичний рок-н-ролл не залишає байдужим, навіть якщо ви любите Бетховена (таких, щоправда, було небагато). Дуже показовим є хоча б той факт, що їх, перших у програмі, викликали на біс, що рідко трапляється на збірних концертах.
Після доволі довгого переналаштовування сцену захопили гості з сімдесятих років минулого сторіччя, фолк-панки The Dreadnoughts. Як виявилось, багато хто прийшов саме на них. На що прийшли, те і отримали: цілком традиційний панк, мандолініст, що любить водку-жінок-польку та ірландські танці в день святого Патріка. Особливо тепло приймали музикантів глядачі з першої фан-зони: тут були і хороводи, і слем, і носіння особливо сміливих глядачів на руках. Але трохи пригріті сонечком та спонсором фестивалю глядачі, повторно кликати на сцену канадійців не наважились.
Майже годину готували сцену для наступного гурту. Зрозуміти, хто вийде наступним можна було зі змін у одязі найближчих до сцени глядачів: до загорожі проривались готи і готеси, емо-бойз та емо-гьорлз, ну і музичні сноби у невеликій кількості підтримували їх з флангів. Розворот сцени, винесення безлічі додаткової апаратури, двадцятихвилинний електронний вступ і на сцену виходять ВОНИ, потужні та неземні IAMX! Звук пробирає присутніх до останньої клітини тіла та найпотаємніших закутків душі. Нарешті! Стадіон вибухає від суміші музики світла та сценічного дійства. З кожною піснею глядачі відлітають все далі й далі від реальності, занурюючись у світ, де немає життя та смерті. Де кожен все може і кожному все можна, де залишається тільки любов, потужна та небезпечна любов між вовками, які замість поцілунків кусаються. В повітрі зростає напруга, враження, ніби зараз всіх вдарить шаленим розрядом струму. Кріс починає співати про сльози і небо відгукується рясною зливою, поле всіяне парасольками, люди ховаються на трибунах, а музика продовжується і продовжується, немов існує в зовсім іншому вимірі. Ті, що повертаються на поле з трибун бачать краплі на обличчях фанатів і не зрозуміти, дощ це чи сльози.
Але німецько-британські відьмаки не дають охолонути публіці. Ще півгодини вони, наче випущені за червоні прапорці вовки, рвуться через ошалілих глядачів. Тричі біс. Тричі вихід. Тричі вибух. «Вони змусили мене плакати, вперше за п’ятдесят років»: ділиться своїми враженнями Гонсалес, лідер-вокаліст The Urban Voodoo Machine.
П’яні танці
DJ Scratchy, який мав стати м’яким переходом від потужного західного року до ближчого і зрозумілішого східноєвропейського музичного дискурсу, потрапив на нижню точку глядацької параболи: фанати IAMX вже розійшлись, а любителі Бреґовіча ще не підтягнулись.
А потім були цигани з «Алкоголем». Звісно, організатори трохи злукавили, кажучи, що «Alcohol» — це нова програма Ґорана Бреґовіча, та це не вплинуло на глядацький запал і танці були варті ще двох «нових» програм. Тут були і хороводи, і додаткові виходи, і хоровий спів «Kalashnikov, Kalashnikov!», ще й сонце вийшло та підсушило заплакані очі любителів IAMX.
Солодке життя українського Міка Джагера
Майже годинна пауза. Напружені глядачі. Підвищена концентрація очікування в повітрі. Здається, що від криків «Славко! Славко!» шалики на мікрофоні самі почнуть співати. Перевірка світла… і на сцену влітає той, кого чекали сьогодні понад усе, картава кватирка української музики в Європу, Святослав ВАКАРЧУК!!! Такого прийому не отримав жоден з виконавців, які виходили цього дня на сцену. Океан Ельзи здув порох з інструментів та шкільних спогадів сьогоднішніх двадцятирічних. Почавши з пісні про місце, де нас нема, «Океани» накрили стадіон найпотужнішим звуком за вечір.
Надалі нестримне лібідо лідера української поп-рок сцени від пісні до пісні розкачувало присутніх все більше. Святослав може бути цілком задоволений реакцією публіки, але до самого кінця глядачів відчутно поменшало чи то через пізню годину, чи так накрили спогади, що треба було терміново зателефонувати однокласниці, в яку був закоханий, а можливо через надлишок вражень та втому.
Сухий залишок
А залишок від подібних заходів залишається дійсно сухим, крім промоклого одягу. Можливо, такий підбір виконавців є комерційно виправданим, але ж варто підвищувати загальний рівень підходу до музичної частини. Шановні організатори, тримайте стиль та марку!
А у глядачів кожному за смаком було, що послухати і чому здивуватись. Десь там заховалась втома, в соціальних мережах — враження і світлини, в блокнотах - автографи, а в голові ранковий шум від учорашнього «пива за демократичними цінами».
Дуже круто!
Але частина "до загорожі проривались готи і готеси, емо-бойз та емо-гьорлз" вбила. Люди спеціально надягали чорно-червоно-біле, капелюхи, рукавички бо це все кольори останнього альбому Кріса або ж деталі його сценічного одягу.
які емо-бойз та емо-гьорлз?
яка година підготовки?
які три виходи на біс у ІАМХ?
який український мік джагер?
наче вдома сиділи, коли це все писали.
жахливий звіт.
То тюрма! От вже ж не можете не бути виродками, щоб не писати таку гидоту. СУМНО, що в Україні живуть і пишуть таке. Таким як ви – завжди усього мало. Нещасні, недолугі і закомплексовані виродки...
залишож аж ніяк не сухий!!! я їхала суто на бреговича і геть не розчарувалася! свою порцію позитиву дістала, а шо ше треба??? хоч і ціни на спонсорське пиво не геть не демократичними виявилися, а шкода:)
Класний звіт.
Гарно написано, живо й емоційно.
Тепер маю враження, що побувала на концерті.
Спасибі
я ходила теж суто на Бреговича і ОЕ!!! і задоволена на всі 90 грн за квиток ))))) і навіть більше. Вакарчук виступав дуже класно на відміну від Вночі-взимку у львівській опері...а от пиво Старе місто... просто жахливе... :)
Сподобався звіт=)
Є позитивні штуки,але круто, що є критичний погляд на наші фести,музичний мейнстрім (чуваки, ви досі думаєте, що це ОЄ?)
Написано живо і з думкою.
Реально написано якийсь брєд а не звіт.
1.То явно не фестиваль-а великий потужний класний концерт-респект організаторам-просто круто все-тільки за такі гроші за квиток-явно хотілось більше туалетів а не в куші)
2. В мене друзі і знайомі їхали зі всього СНД на Горана Бреговіча-який блін ОЕ?ви що7та вони по 6 разів на рік в кожному обласному центрі на площах грають!
3.На рахунок звуку-ну явно ж звук "качнули" під ОЕ0всі хто шарять-мене зрозуміли)
4.Сам бачив, що під IAMX та Бреговіча народі більше відривався ніж під ОЕ.А ще врахуйте якби ті гурти співали українською-то явно було би не в плюс ОЕ-бо люди і англійською підспівували.
100%!!!! "Океан Ельзи" – то попса, яка не мала нічого спільного з класною, СПРАВЖНЬОЮ музикою Горана Бреговича й Wedding & Funeral Band! "ОЕ" в Україні = Oasis для Британії, скоро їх всерйоз перестануть сприймати. Стадіон зібрався саме на виступ Бреговича, до виступу ОЕ просто підтягнулись особливі фанати і просто ті, хто нарешті під кінець фесту спромігся вилізти з кущів (пиво явно давалося взнаки). Якщо ви колись були на сільському весіллі, то ви б зрозуміли різницю ЖИВОГО звуку, в який душу вкладали, а не фанеру (Антиполітик, погоджуюся, саунд явно був заготовлений заздалегідь) і консервованого музичного напівфабрикату, який вже й рок-н-роллом не назвеш, бо соромно...на жаль. Колись мені подобався ОЕ.
Я теж їхала суто на Бреговіча, і передати свої емоції від його виступу просто неможливо! Все було дуже захоплююче! Щодо Джагера ви дійсно загнули, але це справді були незабутні шкільні спогади та приємне враження від нового альбому. Виступи дуже різні, але прихильники кожного з виконавців, думаю, не були розчаровані.
"український Мік Джагер"???? швидше "український Джо Кокер" :)
оо, шалики, які самі почнуть співати – то є фест)))
але – хіба той діджей не виступав в кожному перериві між гуртами?
на скільки я пам"ятаю, не в кожному. принаймні, між першими двома не виступав. до аймікса. здається, був. але на його фоні і готували сцену. ну і до океанів його теж точно не було. як мінімум півгодини вони тримали всіх в напрузі саундчеком
Таке враження, що автор писав не зі своїх спостережень. аз розповідей інших людей.
Що за нісенітниці ви тут понаписували. Який ще Вакарчук, якого чекали понад усе, який сухий залишок та емо та готесси на IAMX(ну це вже просто ололо). Пробачте, але автору терміново необхідна випити цілющої настоянки, бо він, судячи з усього, трохи не при собі.
Галімий звіт: гарно написано, але багато пафосного суб*єктиву.
Можливо, років 10-15 назад ваші слова про ОЕ були б актуальними, але зараз це скоріше бажання, непідтримане фактажем
звіт направду галімий. відчувається симпатія до ОЕ, а все інше – лайно. я взагалі дивуюся, що організатори виставили хедлайнерами ОЕ, а не Бреговича:(((( патріотизм – штука хороша, але варто враховувати реальний стан речей, бо ОЕ – це вже у минулому і до класики прірівнювати їх зарано. а вакарчуку до джагера як до неба рачки! багато людей і досі не знють, що то таке – Старе місто, і хто такий Брегович??? народ, ми не за те боремося!?)
Люблю вас, Тьотя) Основою для даного матеріалу послужила КІЛЬКІСТЬ і РЕАКЦІЯ ГЛЯДАЧІВ на конкретного виконавця. Брегович таке саме минуле, як і ОЕ(ну якщо враховувати світові музичні тенденції). Мої особисті смаки не мають жодного стосунку до матеріалу. Я, взагалі, їздив, щоб побачити і поспілкуватись з IAMX. А писати про те, що українська публіка ще не готова до нормальних фестивальних лайн-ап'ів і не заслужила на приїзд серйозних СУЧАСНИХ виконавців, мені не дуже хотілось.
Андрійку, ти такий переконливий і невблаганний)))
А-то!!!)
любити мене немає за що:) хіба за сприйняття чужої думки, хоча то вже великий гуд!!!:) що ми уміємо порозумітися:) іронія в статті відчувалася, але вона була надто не абстрагованою до інших виконавців, ПАРДОН. публіка наша готова до ВСЬОГО, просто в організаторів забракне пива за *демократичними* цінами, щоб відкупитися за спавді ЗІРОК:) хоч я залишаюся при своїй думці: Брегович – це те, заради чого можна пропустити перший день Трійці і чкурнути у Львів:)))
Я вас, звісно, пардоню, але не розумію значення слова "абстрагованою" отам:
" іронія в статті відчувалася, але вона була надто не абстрагованою до інших виконавців, ПАРДОН."
віноват, дурак, ісправлюсь:))) от і все пояснення
сам дурак!!!)
авторе, з вашим музичним смаком не статті критичні писати, а під Полтавою китайські етикетки на одяг пришивати. "український мік джагер"... насмішили.