«Коломбіана»: історія однієї помсти

теґи: Зої Салдана, Коломбіана, Люк Бессон
Назва фільму: Коломбіана / Colombiana
Режисер: Олів'є Мегатон
Актори: Жорді Молья, Зої Салдана, Ленні Джеймс
Студія: A.J.O.Z. Films, Europa Corp.
Прем'єра: 8.09.2011

КоломбіанаІспанські матюки, паркур у виконанні маленької дівчинки старими кварталами Боготи і перегони в стилі Люка Бессона. Далі камера цілком і безповоротно фокусується на пишному Чикаго і снайпер-кицьці Зої Салдана, яка шукає, вбиває, плаче і ... мститься. Що ж, із США завітала із півторамісячним запізненням ще одна екшн-історія про тендітну жінку-месницю, яка, аби не сплутали її з Нікітою чи Солт, має милозвучне колумбійське ім’я – Каталея.

Сюжет в багато чому  довгостраждальний, адже його запуск планувався ще з 1994 р. Ходили чутки ще тоді, що цей сценарій адаптують під продовження культового фільму «Леон». Чутки чутками, проте сам Люк Бессон таки продюсує «Коломбіану» і, на жаль, нічого спільного з «Леоном» він тут не залишає, чи то, швидше, не створює. Історія описується одним реченням: батьків маленької дівчинки вбивають у неї на очах, тому вона втікає з Колумбії до Америки, де стає згодом профі-кілером і мститься всім і вся за свою дитячу кривду.

КоломбіанаТрагедію винесли за рамки, а нам подарували стрілянину, Каталею (Зої Салдана) в нижній білизні і нав’язливу криваву помсту.  Помсту героїні (Зої Салдана) сценаристи не старалися перетворити на предмет її роздумів чи вагань, а навпаки прописали «за замовчуванням», що Каталея – це сексуальна жінка-програма для вбивства різних поганих дядьків. Саме ж імя Каталея означає по-колумбійськи «орхідея», що намагається внести певну вигадливість і символізм у фільм. Однак цей елемент не був підтриманий іншими сюжетними ходами, тому символ орхідеї так і залишається лише міткою для жертв і більш нічим. Фільму явно не вистачає якоїсь другої-третьої чіткої лінії розвитку, не пов’язаної з месницею, яка, попри оголеність, встигає дещо набриднути.

Режисер Олів’є Мегатон нарізає, мовби у однойменний салат («Олів’є»), потрошку: перестрілок, мальовничих панорам міст, любовних сцен, простих діалогів і т.ін., проте забуває у кінці перемастити це все гарно ідеєю-майонезом, а тому фільм виглядає надто пісним і одновимірним: помста-помста-вбити-вбити… Рекомендовано цей незавершений салат (кіно) для людей з невибагливими шлунками (смаками), яким під силу споживати фаст-фуд.