Толерантність. Поговоримо?
1 січня знову відбувся замах на вбивство Курта Вестерґарда – датського художника, автора нашумілих свого часу (2006 рік) карикатур, які змальовують пророка Магомета з бомбою на голові. Озброєний сокирою і ножем фанатик увірвався до будинку художника в місті Орхус; окрім власне Вестерґарта в будинку знаходились його дружина та п’ятирічна онука. Інцидент, утім, завершився щасливо: 74-річному художнику вдалося зачинитись у кімнаті і викликати поліцію, яка і затримала нападника – 28-річного сомалійця, підозрюваного у зв’язках з Аль-Каїдою. Варто згадати, що будинок Вестерґарта ще з лютого 2008-го перебуває під постійною охороною – після того, як поліція викрила спробу замаху на його життя з боку групи екстремістів, крім того, роком раніше Аль-Каїда призначила винагороду за «голови» Курта та ще одного карикатуриста, шведа Ларса Вілкса.
За даними агентства Associated Press, щонайменше 50 осіб загинуло внаслідок конфліктів, пов’язаних з публікацією карикатур в журналі Jyllands-Posten від 30 вересня 2005 року, серед низ 8 – внаслідок теракту під стінами посольства Данії в столиці Пакистану Ісламабаді.
Вже понад 4 роки минуло від дня першої публікації карикатур, а конфлікт і досі не вичерпано. Мусульманські екстремісти продовжують погрожувати Вестерґарту та іншим, а європейські газети – у вигляді помсти – друкувати старі та нові карикатури на мусульман. Після інциденту в лютому 2008-го відразу 17 датських видань надрукували на своїх шпальтах карикатуру на Магомета. Реакція мусульман була миттєвою: Данією пройшлася хвиля вуличних сутичок, молодь з іммігрантських кварталів палила автівки та закидала поліцейських камінням й пляшками, а в самому Копенгагені було підпалено школу.
Насправді, ситуація з карикатурами на Магомета є дуже знаковою. Вона великою мірою відображає сучасне трактування поняття «толерантність», коли за білою та пухнастою пропагандою рівноправ’я ховається підла й жорстока боротьба з інакомисленням. Так, карикатури в Jyllands-Posten є не надто політкоректні (звичайно, далеко не всі мусульмани – терористи), але й образливими їх назвати не можна. Гадаю, не обов’язково навіть проводити опитування щоб з’ясувати, з людьми якого походження (і якої зовнішності) у європейців та американців асоціюється слово «тероризм». Такою репутацією і таким ставленням до себе мусульмани мають завдячувати самі собі, Аль-Каїді та їм подібним. Що цікаво, досі Jyllands-Posten (і не вона одна) протягом багатьох років тихо-мирно публікувала карикатури на Ісуса Христа і жодного масового розголосу це не викликало, аж тут на шпальтах з’являється Магомет і – понеслося.
Безперечно, толерантність – це добре. Уміння з терпінням ставитись до проявів інакших смаків, уподобань чи переконань – хороша риса будь-якої сучасної людини. Але й у ставленні до толерантності не варто перегинати палицю. Якщо ти вважаєш, що твої почуття чи переконання ображено (обізвали хохлом, негром, хачіком, намалювали карикатуру на твого ідола), ти маєш повне право на реакцію – адекватну відповідь, зустрічний випад у вигляді тієї-таки карикатури, слова чи жесту. Але вдиратись до людини в помешкання і бігати за нею з сокирою – ненормально. Звичайно, певну частку мусульман такі публікації зачіпають, вони можуть скільки завгодно палити датські прапори, влаштовувати мирні (!) акції протесту, боротися за свої релігійні та культурні права (які перелякана терактами і аж надто політкоректна Європа, насправді, і не думає обмежувати), а не вдаватись до залякування художників, вуличних погромів і насильства.
Коли мусульманська спільнота Франції зажадала тюремного покарання для Філіпа Валя – головного редактора сатиричного видання Charlie Hebdo, яке також опублікувало карикатури на Магомета – на захист журналіста став сам Ніколя Саркозі.
«Нехай краще буде багато карикатур, ніж навпаки. Я розумію, що мусульман це може зачіпати, але вони повинні зрозуміти: Французька Республіка живе у відповідності з традицією, яка передбачає, що карикатури можуть нести в собі гостру критику. І я не готовий відступати від цієї традиції», заявив Саркозі.
Згодом ще влучнішу репліку у відповідь на іранські «анти карикатурні» закиди озвучив датський парламент: «Вибачатись належить не нам. Якщо комусь і належить вибачатись за свободу слова, права людини, тюремні ув’язнення, страти і відсутність демократії, так це іранцям».
На щастя, в Україні проблема расової та іншої нетерпимості наразі не стоїть так гостро. Чисельний та культурний внесок іммігрантів в Україну поки що порівняно невеликий, відповідно, ще не набрав європейського або хоча б російського розмаху рух спротиву з боку аборигенів. Зрештою, наші, українські іммігранти рідко поводяться зухвало і є занадто нечисленними для того, щоб на державному рівні заявляти про свої права. Так чи інакше, перші тривожні дзвіночки вже лунають. Показове плюндрування державних символів України на Говерлі, руйнування татарських цвинтарів у Криму, дебільні гасла штибу «Україна для українців» (абсолютно спотворений за суттю вислів Миколи Міхновського), утворення фанатичних неонацистських угруповань – все це невдовзі може народити щедрі «плоди» безхребетності і відсутності сформованої ідеологічної (та культурної) політики нашої з вами держави.
Далі буде...
А як же толерантність до геїв??
я не можу нормально почувати себе у цій країні*
а що з толерантністю до геїв? мені вони нічо поганого не зробили)..
кхм. тобто, те, що спалили галерею Гудімова, і кинули димову шашку у приміщення під час показу "Бруно", це не вияви гомофобії? а стосовно емігрантів у нас, так про цю про проблему не чути, бо їх мало, а не проблеми немає, бо їх мало. насправді, ми від тої Росії недалеко пішли, у нас так само цвіте і пахне расизм. запитай будь-якого емігранта) і не мішай у купу український фашизм-расизм і російський імперський шовінізм, це різні за метою речі.
Емігрантів в Україну принаймні до угоди про реадмісію ніхто примусово не завозив і не утримував. Про програми прийому іноземців пiд якісь умови з наданням відповідних гарантій досі наче також не йшлось.
Емігранти котрі прибули в іншу країну (власне будь-яку) за власним бажанням мали б дбати про свій імідж від котрого залежить ставлення до них, та розуміти, що збереження ними власної ідентичности справа добра, але якщо група до якої вони внаслідок цього належатимуть вже має не надто добру рерутацію, до них внаслідок публичної демонстрації належності до цієї групи на практиці може бути застосовано т.з. колективну відповідальність. Цього ніхто не виправдовує, але треба просто зняти гламурні рожеві окуляри і приймати рішення розуміючи наслідки.
на українських землях завжди був високий рівень ксенофобії
Ага,ага! Переможців чомусь завжди називають патріотами,а переможених-ксенофобами...(як дєлішкі?)
дєлішікі? :) та нічого, жити можна :)
я на третьому курсі писала об"ємне соціологічне дослідження на тему ксенофобії. пересперечалася на ту тему з одногрупниками, викладачами, більше сили не маю, в мене ця тема вичерпалась :)))
За роботу п"ятірку отримала?(ну,в смислє зачот був?)
аякже :) я ж відмінниця-зануда :)
В укр.землях,що належали до басейну Балтики(замурована невільниця Полтва також,здається,тікає туди)ксенофобія як заг.явище набула поширення лише після першої капіталістичної(WW1).Інакше звідки б з"явилась Вірменська церква,караїми,шикарні жидівські осідки та ріжні аванюристи-купці-пірати(ну скажи,що Львів-не портове місто!).Або мінарети Кам"янця-Подільського!.Хіба в часи збурень її(нетерпимість)заносило сюди разом з зарізяками-козаками.А взагалі,(якщо до теми)один лавреат файно підмітив про Схід і Захід та про можливість їх зближення...
Завжди – це який відрізок часу? Бо я з історії щось інше знаю...
визвольна війна Богдана Хмельницького вже напевно забули що різали євреїв не гірше німців
а українська історія – це тільки війни?
сказав про факт
Мені здається природнім право народу оберігати себе від впливу інших культур. Особливо якщо культури вимагають толерантності не будучи такими ж. Ось ті ж геї – проводять свої паради, вони ж не питають мене чи хочу я таке бачити, або щоб моя дитина таке бачила. А я між іншим не хочу. Виходить вони до мене не толерантні, але хочуть аби я був толерантним до них. Абсурд.
яке "таке"? і де ви бачили в Україні "паради"? демонстрації в масках та темних окулярах були, а "паради", то в Америці, що за суттю ближче до бразильських маскарадів (до речі, як до маскарадів ставитесь?) Абсурд це коли людина не може навіть собі аргументовано пояснити чого саме вона боїться і в чому полягає "небезпека". Єлюди які бояться висоти для прикладу, або закритих приміщень. Думаю, вони вважають виявом нетолерантності висотні будинки з маленькими ліфтами.
Гей-прайди не загрожують ні вам, ні вашій дитині нічим окрім хіба що усвідомленням того, що різноманітність світу не обмежується виключно вашими про нього уявленнями.
А від інших культур оберігати себе можуть тільки, або ті що не впевнені в самодостатності власних цінностей,або ті відверто що прагнуть зашореності мас та диктатури. Дійсно міцна стіна не падатиме на зустріч вітру, аби втримати рівновагу, а впевнено стоятиме чітко вертикально, чого і вам бажаю.
ІМХО токо стіна с харошимі окнамі в відє рєшоток,окаймльонная бойніцамі-вєтрорєзамі,спасобна пратівостаять любим вєтрам,прєвращая іх в бєзобідниє сквазнячькі(ну,ілі в какоє-то вєтровоє елєктрічєство.А шо,палєзная вєсчь!)
бійниці з решітками та пушками проти вітру – дуже точна алегорія ксенофобії)
А як ти ставишся до ксеножлобії?
не до кінця розумію семантику цього неологізму
не хочете бачити – не дивіться. з іншого боку, поставте себе на місце гея. щоразу коли гей виходить на вулицю він спостерігає гетеропарад. яка жахлива нетолерантніть!
"Гетеропарадом" Ви називаєте, якщо люди ставляться до своєї сексуальності як справи особистої і інтимної, а не вивертають публично свою білізну та не трусять нею перед обличчями оточуючих ?
Це неподобство і правда має вражати тонку душу любителів потрахатись особливим чином і вони просто не мають права мовчати, а зобов"язані в ім"я прогресивного людства вивалятитсь в пір"ї і вийти на вулиці та попри ффсьо заявити яким саме чином вони люблять трахатись !
коли ви востаннє бачили і чи бачили взагалі на вулиці тих що "вивертають публічно свою білизну" і тих, що "вивалялись в пір'ї"?
Щодо колективних публічних заяв, яким саме чином панове люблять потрахатись у Вас питань не виникло ?
Так оце і є "вивертанням билізни" (метафора, шановний :), як і пір"я, пуховики неякісні річ не надто приємна, але мова не про них ;) )
Ну про семантику я вже десь чув,а неологізм,-це щось схоже на на алкоголізм,чи,Боже борони,на неогеїзм!
Якщо людина точно знає, що отримає по обличчю за свій вчинок, то хто з двох буде дурнішим – той що отримує, чи той, що б'є?)
не пойняв, поясніть
з давніх-давен люди знають, що мусульмани стрьомні. зокрема, в царській армії російський офіцер міг набити пику українському, польському, російському солдату, але ніхто ніколи не зачіпав чеченця чи кабардинця, бо відповіддю був удар ножем. будь-які образи щодо честі чи віри мусульманина завжди погано закінчувалися.
таким чином, автор карикатури був цілковито свідомий щодо можливих наслідків. з рівнозначним успіхом він міг би, скажімо, стрибнути з моста.
отже, набити пику – це образа віри? ну-ну... ви взагалі усвідомлюєте, що самі себе подібними словами принижуєте – адже ви явно не чечен і не кабардинець?
Я думаю, что через это надо пройти самому, членам семьи и близким родственникам.
И тогда можно рассуждать о грани между толерантности и ксенофобией.
А пока сами себя бьём, за одну и туже веру!
Захват православного храма в с.Мусоровцы (03/01/2010)
http://www.youtube.com/watch?v=HkQSluD0d08
За прошлый год таких случаев десяток!
И большинство успешные.
не люблю відео, де улесливий глос за кадром роз"яснює, що відбувається. мене там не було, отже, без коментарів...
Тобто, Ви переконані, що бути витриманим та толерантним принизливо ?
І в той же час відстоююте право особи лізти "на рожон" ображаючи символ віри мільйонів без огляду на можливу реакцію тих захисників цього символу (зауважте, у них йдеться про віру (емоції), це автор малюнків мав приймати виважене рiшення щодо доцільності їх публікації), які певно серед цих мільйонив знайдуться ?
Питання: і чого він чекав ?
перепрошую це стосується посту: Северин сьогодні 00:29 #
отже, набити пику – це образа віри? ну-ну... ви взагалі усвідомлюєте, що самі себе подібними словами принижуєте – адже ви явно не чечен і не кабардинець?
митець не повинен думати про наслідки перш ніж щось створити. якби це було так, світ би не побачив багатьох шедеврів і не лише живописних
Тоді митець має бути готовим до того, що "краса вимагає жертв",.. але ж за шедевр, ще й за власний, воно ж не має бути шкода ? Адже ж він (шедевр) того вартий ? Адже ж так ?
А от якщо "шедевру", як в цьому випадку, ми однаково не побачили, митцю таки можна поспівчувати, марні жертви – доля лузера ... Але врешті то ж він робив вибір ? Йому й наслідки розгрібати, така ціна свободи !
А от людина, котра не здатна відповідати за наслідки своїх дій (не важить митець вона, чи барига вульгаріс) визнається недієздатною і їй має бути прізначено опікуна, котрий за такою особою наглядатиме і за неї відповідатиме ... Все досить просто насправді
До речі, а Вам не спадало на думку організувати рух (чи партійку зареєструвати) за заборону електроструму бити особу, що хапається за оголені контакти, якщо ця особа "митець", на тій пидставі, що людство внаслідок цього можливі шедеври втрачає ?
років десять тому на моїх очах піп московського патріархату і його посіпаки побили і вигнали з церкви попа патріархату українського (вінницька обл. оратівський район, с. Скоморошки). жаль що у вас тоді не було з собов камери, правда?
http://www.youtube.com/v/6LLwjQbwJIU&hl=de_DE&fs=1&"name="movie">http://www.youtube.com/v/6LLwjQbwJIU&hl=de_DE&fs=1&"allowscriptaccess="always" height="344" width="425" allowfullscreen="true" type="application/x-shockwave-flash">