Елегія про перстень молодості, навіяна «Літнім дощем»
Режисер: Антоніо Бандерас
Актори: Альберто Амаріла, Марта Ніто, Марія Руіз, Рауль Аревало, Фелікс Гомез
Студія: Іспанія
Прем'єра: 9.04.2008
І знаю тільки те,
що треба пісню, наче тінь, нести з собою,
що треба йти, невпинно йти
назустріч мертвій тишині
за зовом вітру — за зовом ночі,
аж попіл сну засипле очі.
Спочине серце під крилатим кленом,
порине в море трав зелене,
і тільки пісня вільна, спіла,
жива, нестримна, горда, сміла
ітиме далі вже без мене.
Богдан-Ігор Антонич
Початок 70-х. Мадрид. Франциско Франко обдумує рішення про коронацію Хуана Карлоса Першого. Провінційна Малага. Четверо друзів їздять на красивій машині в басейн, зависають в барі, розпивають алкоголь та ганяються за місцевими дівчатами. А на дворі крапає літній дощ та іспанський мачо Антоніо Бандерас, голосом радіоведучого за кадром, розповідає нам історію мрійника, що хотів стати поетом... Хто він, цей радіоведучий - режисер, що говорить вустами персонажа, чи Доля, що говорить вустами режисера?!
Яскраво вибілені розмови про високе змінюють сцени, де пісяючий пів фільму кров'ю від проблем з нирками Мегіліто декламує у ванній Данте Альгієрі. Кохання до місцевої красуні, знойної 18-річної сексуальної іспанки, і хтивий секс із викладачкою літератури. Словом, картини життя молодого хлопця, революціонера в душі, хіпі-без-Вудстока, пацифіста та поета.
Мрійники, молоді, красиві, сповнені сил, люблять життя, насолоджуються ним. Це - ми. Життя проноситься крізь цей літній дощ. Сповнене купою дрібних моментів, купою оргазмів. Нас заполонює ейфорія. Вчора ми простягнули руки догори й ловили краплини теплого, приємного дощу, а сьогодні - під цим самим дощем ми стикаємось із Роком. Із нагромадженням подій, ситуацій безглуздих, дурнуватих, але таких непереборних, безвихідних. А тим часом дощ закінчується, настає ранок, виходить сонце, а поет-радіоведучий своїм облесливим голосом оголошує прогноз погоди на сьогодні.
Ні. Ніколи. Ми не побачимо берегів Африки. Ні з дахів будинків, ні з гір, ні з вулиці, ні з маяка.
Проходить дощ, кінчається ніч, місяць, рік, а береги Африки лишаються недосяжними, міфічними. Життя не стоїть на місці. Воно рухається далі. Воно ллється на нас літнім дощем, опадає крихким снігом, злітає жовтим листям. Ніколи і ніде не можна про це забувати.
Все навкруги відбувається саме так, як і мало статись, жодним чином не інакше.
Це наших днів звичайна тут дорога,
не падає ніщо до безвісті води.
Віддати треба нам життю щомога,
а треба кожному, ще поки молодий.
Богдан-Ігор Антонич
В житті ніколи не буває важкого ранку після нічної вечірки, ніколи не буває розчарувань, життя ніколи не опускає руки. В житті є тільки «тут» і «зараз». Ейфорія. Насолода. І крапка.
Береги Африки значно ближчі, ніж здається. Так само, як іспанськи й українських поетів як щось і розділяє, то це не кордони і не десятиліття.
Містечко в сяйві ночі біле.
Невже ж тут друзів не згадать?
Росли ми разом і п’яніли,
кохаючи палких дівчат.
Таїлися від мрій бентежних,
вдавали гордих і твердих
і рвались в обшири безмежні,
що нам стелилися до ніг.
Дарунків повна юність світла,
мов скриня сповнена скарбів,
та мрія — ночі тьмяна квітка —
вела, де обріїв межа
манила, мов любовний спів.
Щербилась леза на ножах,
і спалювались поривання.
Квітчались місяцем доми,
і тремтячи кохали ми,
хоча соромились кохання.
Богдан-Ігор Антонич
гримуча суміш з Антонича, Бандераса і теплого дощу.. приємно уявляти собі відповідні їм образи..гарно
дякую)
про фільм написано замало і вірші мені тут здаються зайвими, але всерівно подивлюсь щоб подивитись який з Бандераса режисер =)
ну це була не рецензія, а, скоріше, власний погляд. такий собі нарис.
фільм подивись. раджу.
А я коли, фільм вийшов, кілька відгуків переглянула, і вирішила, що нічого цікавого... А після цього есе мені закортіло подивитись:)
Воно дуже настроєве. От подивлюсь кіно, і скажу, чи попав автор у атмосферу фільма;)
)) хоч щось корисне зробив цим своїм відгуком)
теж дуже закортіло подивитись.. було читав прісний відгук..мовляв, краще б Антоніо далі знімався..але нічо так, можна глянути. Тоді навіть не став ворушитись щодо сабжу.
зараз піду шукати в архіві =)
а от, майже, всі мої друзі після фільму сказали – нічого осболивого) так що не кидайте камінням, як фільм не сподобається)
ну як не крути а навіть маленькому ессе потрібно більше довіряти ніж відгукам, бо відгуки зазвичай ні про що не кажуть.
зараз буду дивитись цей фільм =)
Фильм смотрел, понравилось)
в когось є саби під нього? бо в мене іспанською ^^
на торентс нет уа є українська озвучка. сабів немаю. погуглі.
сюжет фільму розмитий і слабуватий і дивитись було нуднувато. АЛЕ фільм знято просто афігенно, робота оператора просто 12 з 10. особисто для мене ледь не єдине цікаве в фільмі було це те як знятий фільм
ну от бачиш – як по різному сприймається фільм. Щодо вражень від рейензії\опису фільма – це те саме, про що говорить Катерина Бабкіна в своєму блозі. це лише мой власний погляд на фільм.
мені, навпаки, фільм нагадує полотно імпресіоніста, розмите, намазюкане, але врешті складене докупи.