Василь Забашта. Пам’ятай, що живеш
Василь Забашта народився 18 липня 1918 року на хуторі Бабенковому поблизу м. Ізюм Харківської обл. Учасник радянсько-фінської (1939-1940) та Другої Світової війн (1943-1945). 1945-1947 - навчався в Харківському художньому інституті; 1947-1950 - у Київському державному художньому інституту (КДХІ) в історико-батальній майстерні. Викладачі - К. Трохименко, В. Касіян, Г. Меліхов. З 1952 року почав педагогічну діяльність в КДХІ, з 1980 року - професор живопису. 1993 рік - домагається відновлення в НАОМА майстерні пейзажного живопису, з цього року й донині її керівник. З 1999 року - Народний художник України.
«...риси його творчості, які завжди мені імпонували, це - щирість, свідома національна позиція, не як кон'юнктурна поза, не як егосамоціль, а як істинна позиція - стан душі, спосіб мислення, світогляд - те, що підносить майстра на рівень архетипа культури...І ще - колористична напруга його полотен.., що робить художника живописцем. Творчість Василя Івановича Забашти як образотворця і педагога, є творчістю підсилення» - Прокіп Колісник, художник.
Василь Забашта - майстер історіко-тематичної картини, портрета та пейзажу. Помітне місце в його мистецькому доробку займають полотна й історико-символічного характеру. Розпочавши свою творчість щойно після Другої світової війни із ретельного світлотіньового моделювання пластичної форми, яке особливо знадобилося йому для реалістичного образотворення сюжетів у затемнених інтер'єрах, а згодом - і до експресіоністичного відтворення середовища - середовища, напоєного світлом, повітрям і грою рефлексів. Його висвітлена, очищена палітра барв з початку 70-х років сяє повнотою веселковою південного українського сонця. Численні серії краєвидів 1980-1990 рр., виконані в Седневі, Криму, Качанівці, Дешках - це почуттєве, дуже виразне, часто швидке, розкуте малярство.
Та Василь Забашта - не лише мистець «бачення» і почуття, а й роздуму, психологічного аналізу, заглиблення. Майстер не забуває постімпресіоністичного досвіду: за живої, світлої кольорової палітри - обов'язковість серйозної класичної композиції. Пленерний характер письма поєднується з композиційною та образною вивіреністю. У портретах, історико-тематичних та творах образно-символічного виміру автор сягає глибинної сутності людини, явища, події. Стають іншими технічні прийоми виконання робіт: перед нами багатошарове малярство - густе, насичене, пастозне, з коштовною, як емаль, поверхнею. Багатогранне світіння фарбового шару якнайкраще відповідає значущості й багатству змісту. Його твори - змістовно глибокі, а заразом по-молодечому запальні й рвучкі.
Помисли Василя Забашти - мистця, громадянина, вчителя - перейняті духом поступу, свідомістю багатомірності світу - світу, який він натхненно відображає й творить своїм власним життям.
Северинее... картінки – на сумно....
все виправив
цікаво. це ваш власний текст? хто навчив вас такого... письма?
дас іст пресреліз
фух... бо аж булоподих перехопило...
а поза тим, якщо це прес-реліз – то може його варто підписати "прес-релізом". вже не кажучи про те, де виставка і коли? не лише справедливо, а й може врятувати вашу репутацію як автора )))
навіть не знаю, що сказати) де і коли, здається, написано чорним по білому. щоправда, "коли" вже не має сенсу, бо редактори опублікували матеріал тоді, коли виставка закінчилась). а моя репутація... гадаю, з нею все буде гаразд (дякую що турбуєшся)