АртПоле 2010: Чи є життя на Куяльнику?
Календарне літо вже розпочалось, фестивальне – от-от. Тож усі соцмережі і форуми повні розмов на тему «Хто на який фест збирається». Зважується все – музична програма і місце проведення, додаткові цікавості і надійність організаторів. Адже мало хто може і хоче відвідувати фестивалі щотижня, а деякі ще й накладаються в часі.
Тож, щоб не було «мучітєльно больно» за згаяний час і гроші, хочеться максимально знати наперед – що й де очікувати. Звичайно, знаходяться наївні люди, які згодні їхати за красиві обіцянки новіть тоді, коли минулого року організатори їх обманули по повній, а тепер мило посміхаються і плетуть нові мішки й вагони гречаної вовни. А хтось прискіпливо ставиться навіть до перевірених надійних заходів.
Щодо надійності АртПоле не викликає жодних застрежень. 8 років поспіль заявлена програма виконується в повному обсязі. До плюсів також варто віднести постійний пошук і розвиток, адже за стільки часу, лишаючись в одному форматі, можно було б дійти до автоматизму. Ще один бік такого ставлення до поступу є регулярна зміна місця проведення. І це часом нашорошує навіть найвідданіших прихильників фесту.
Одразу обмовлюсь: мені не здається питання місця проведення і побутових умов пріоритетним для фестивалю. На першому місці однозначно програма і люди. Але про музичну програму детально можна прочитати на сайті й зробити висновок, наскільки вона чіпляє (читати тут. Кожна назва є посиланням на сайт колективу). «Сумно?», в свою чергу, ближчим часом дасть кілька матеріалів про найцікавіші, на наш погляд, гурти. Тож зараз я зупинюсь на особливостях місцевості і деяких цікавинках, які обіцяють організатори.
Цього року АртПоле розкинеться на Куяльнику. Ця підсвідомо не зовсім пристойна назва належить лиману поблизу Одеси. Природа там дуже прикольна. Рослинність – старі тополі, лох сріблястий, горіхи, духмяне різнотрав’я, а також ковил і дивна м’ясиста кольорова флора солончаків. На межі живої і неживої природи – стовпчики, на які натягували сітки для збирання солі. Вони просякнуті сіллю, вибілені сонцем і складають химерні візерунки. Самі солончаки – широкі пляжі, вкриті тонкою кірочкою солі, що хрускає під ногами. І все це об’єднане в композицію лиманом, розмір і глибина якого дуже погано сполучаються у свідомості.
У лимані можна купатись, але недовго і одразу змиватись прісною водою. Організатори збираються провести водогін до місця табору, адміністрація курорту в особі директора санаторію Миколи Тищука підтверджує ці наміри. Отже, можна буде набовтатись у солоній воді, повимащуватись корисною грязюкою і тут-таки все це змити прісною водою. Відчуття від води досить дивні – вона начебто густіша від звичної, дуже м’яка і пливка. Спочатку не зрозуміло, що робити на глибині «по коліна», але потім, коли спробуєш, виявляється приємно лежати на водяній подушці, адже перед підвищеною солоністю лиману «Червоне море відпочиває», як висловився місцевий абориген. Якщо не лінуватись, то можна дійти й до глибини на повен зріст. Специфічний сірчаний запах лиману відсутній, на радість мені і на жаль господарям санаторію (це свідчить про зменшення лікувальних властивостей). Але переважаючий запах степу із солоною морською ноткою лікує, здається, не менше, за допомогою позитивних емоцій.
Ще одне актуальне питання – чи не буде надто спекотно. Прогноз погоди більш, ніж на місяць уперед, навряд чи може бути вірогідним... Там є місцини, де серед дерев можна знайти затінок, та й учасники, що робитимуть майстер-класи, чайні й інші розваги, обов’язково щось придумають. «Майстрування затінку» увійде в обов’язкову програму, не сумніваюся.
Найпопулярніше питання на форумі фесту – дрова... Розповідають страхіття про балони, що вибухають, кажуть, що ж то за фест без багаття. Гм, певно, ці люди не бували ані в Криму влітку, ані десь у заповідних зонах, де багаття палити просто заборонено. Чесно – навіть писати про це нема бажання. Хіба що тим, хто збирається їхати, варто нагадати: або беріть пальник, або розраховуйте на покупне харчування. Їжа буде на території фесту, її організовує одеський клуб «EXIT», та у санаторії поруч (адміністрація гарантує, що учасники фесту зможуть харчуватись у їхній їдальні). Ще один варіант без приготування – мати щось на сніданок-вечерю, а раз на день вибиратись поїсти до Одеси.
До міста близько, маршрутки ходять регулярно від санаторія (він у 500 м від фестивальної території). До речі, непоганий варіант організації часу: на день вибратись у мандрівку Одесою, скупатись на морі, на вечір повернутись послухати музику, заночувати в таборі. Місто гарне дуже, а зупинитись в готелі не всі собі можуть дозволити. Тож це такий насичено-економічний варіант, чом би й ні.
Хто не вважає намет для себе комфортним місцем проживання, можна замешкати в санаторії. Пан Тищук обіцяє такі ціни: 115 грн на добу з людини в двомісному номері з гарячою водою, 180 грн – з харчуванням. Планує ще економніший варіант трьохмісних номерів з холодною водою. Бажаючих полікуватись адміністрація гостинно запрошує до грязюки, хильнути лікувальної водички – теж будь ласка. А якщо без жартів, то рівень цілющості, кажуть, дуже високий.
Санаторій – окрема родзинка місцевості. Він знаходиться на певній відстані від фестивальної території, якщо немає бажання, то його можна просто не помічати. А от фанатам життя в усіх його проявах буде цікава така, наприклад, дивовижа, як місцева грязелічниця. Ця споруда частково діюча, і в той же час деякі її приміщення більше нагадують витвір непрОстих. А ще в ній співає вітер...
Одне слово, для лендарту ця земля надає фантастичні можливості. Частково тут збереглися рештки попередніх поселень, деякі дерева, вочевидь, – родом з культурних садів, більшу частину захопила природа. Андрій Гуренко, куратор лендартової програми, обіцяє, якщо хтось забажає робити інтерактивний проект із залученням гостей фесту, то така ініціатива не буде відкинута. Лишається сподіватись, що хтось буде настільки люб’язним, і тоді ми зможемо побачити рух часу у перетворенні простору. Більшість же проектів буде завершено до початку фестивалю. Заявки можна подавати вже зараз, умови конкурсу тут.
Ще передбачається перетворення себе за допомогою контактної імпровізації та різноманітних майстер-класів. З того, що наразі вже заявлено, переважають співи й рухи. А також трансформація старого кіно – через імпровізацію, музичну і літературну, створення нових саундтреків до давніх стрічок. Безперечно, щось несподіване запропонує Верхня Букатинка, яка цього року теж розташується на Куяльницьких схилах.
Якщо когось цікавить ще якась прикладна інформація – запитуйте в коментарях, надам неупереджену інформацію свідка. («Сумно?» – навіть не інфоспонсор фестивалю, тож жодної реклами, тільки власні враження).
Тут можна подивитись більше фоток з місця події.
люблю тебе читати )*
прониклась!)))
Дякую за матеріал. Саме плануємо поїздку. Скажіть, будь-ласка, чи можна буде зупинитися з наметом не у наметовому містечку, а в городі/полі місцевих жителів (Котовка)? Або ж винайняти кімнату в селі?
Дмитро.
теоретично – так:)
класний фест-от тільки лайн ап як на мене-слабий-при чому дуже-кого в Україні здивуєш Перкалабою?а про всі закордонні гурти взагалі мовчу-хтось знає ХОЧ ЩО ВОНИ ГРАЮТЬ і хто вони такі?????
а на мою думку, навпаки, фест – гарна нагода, щоб познайомитись наживо з тими, кого не знаєш. що вони грають – можна наперед послухати в записах.
чи ви підете на концерт невідомої групи? звідки, до речі, для вас хтось стає відомим?
"...звідки, до речі, для вас хтось стає відомим?"
Багато з тих, що вперше явилися широкому загалу саме на цьому фестивалі – нині вже добре знані в Україні, по кілька разів запрошувані на різні фести чи привезені на гастролі з-за кордону і т.п.
я знаю – зкопіпастив, кого не знав, та й послухав.
Якість і цікавість музики зовсім не корелюється з відомістю імені виконавця чи бренду групи.
Тому й привозять до нас на гастролі підстаркуватих колишніх зірок.
Мало хто наважується привозити дійсно актуальне, сучасне. Бо натовп не розуміє суті і не має смаку, його треба годувати брендами – чим розкрученіше, тим краще.
"Фестивальник" стає на місце людини, що вимагає від музиканта не "оцих ті-лі-лі", а стару-добру "Мурку"
відомість і якісна музика -різні речі-для мене стають цікавими гурти які грають професійно-по записам-професіоналізм не суджу-так як гарно звести музику для лабухів-які грати нормально не можуть може класний звукорежисер-на рахунок АРТ ПОЛЯ-я вважаю що називати потужним фестивалем виставляючи такий слабий лайн-ап не можна)ПРивезіть когось реально потужних і відомих а не зрозуміло кого!Але ще раз повторюсь-АРТ ПОЛЕ не поганий фест-гарна аура
ну от – спочатку "відомість і якісна музика -різні речі", а наприкінці – "ПРивезіть ...відомих"
Краще таки привезти якісних
До речі, мені важко уявити знавцем музики людину, для якої АртПольська програма – незрозуміла і невідома.
артполе все більше йде до найцікавішого формату фестивалю, коли всі відвідувачі стають його учасниками. він стає площадкою для спільної творчості, а не стадіоном з "півними ларькамі" для фанататів айронмейден.
я радію такій дорозі!
Ну на рахунок фанатів Iron Maiden -це теж правильно-але як на мене фестиваль має цікавити в першу чергу інтерактивом-звичайно на АРт Полі є відчуття що ти теж учаснки-але вибачте для багатьох людей дуже вагомими фактором є саме наявність нормальної музичної частини-а коли там на сцені відбувається щось-а ти питаєш а хто то грає-і половина людей не знають хто це- і чесно сказати тоді хочеться піти до пивного ларька! !
...наявність нормальної музичної частини...
тут або не сперечатися про смаки або зрозуміти що є цікавим – нове чи відоме.
як на мене, то саме нові гурти найбільш цікаве явище на фесті (ясно, що їхня якість не має перекриватися молодістю))
... зацікавленість інтерактивом...
а от тут не згоден!
бо йдеться якраз про пошук нового формату. і перше, що б я міняв, то це саме момент "споживацтва"))
можливо це вже буде не зовсім фестиваль, а шось накшталт "пленеру вільної творчості" але якраз того "іншого" у нас (україна) і не вистачає. Місця де можна було б спільно або поряд з іншими, разом творити.
... а інтерактив (музика, поезія, відео...), то вже після роботи)))
"... коли там на сцені відбувається щось-а ти питаєш а хто то грає..."
коли в мене таке відбувається – значить, мене ТААК проперло від того, що на сцені.
І от тоді до ларька зовсім не хочеться
А що, коли на сцені – якесь ге, але всі кажуть "Вау, ти шо, не знаєш, це ж супервідомі..." – тоді клас, можна насолоджуватись мистецтвом?
кілька років підряд була на Шешорах-Артполі... враження загалом непогане. Але, згодна: Лайн-ап дійсно слабкий...(виникає питання: ДЕ ви їх знаходите? невже в Україні мало гуртів хороших, якщо вже на то пішло, чи там на Вашу думку вже настільки Високий рівень??) спробувала знайти та послухати-не вразило, чесно... з іншого боку, ту саму Перкалабу привозять вже котрий рік... набридло. Ви хороші... але чомусь бажання їхати все слабне і слабне.
В Україні- таки мало...
Високий рівень не ТАМ, а в кожної окремої команди.
Перкалаба – кожного року робить щось нове, іноді навіть доволі радикальне, і саме для Артполя.
Не буду сперечатись про смаки, але якщо не вразило – то я вже не знаю...
І ще – пора вже якось зрозуміти, що цей фестиваль не прагне натягти суперзірок, на яких точно ламанеться натовп. Мета як раз познайомити з досі невідомим. Чомусь до цієї пори незнані команди, які "не вражали" – вперше засвітившись на цьому фестивалі, потім вражали настільки, що їх запрошували ще і ще в Україну – інші фестивалі.
а верхня букатинка буде цього року?на сайті фестивалю ні слова про це