«Гоголівська академія» видала перший номер альманаху ДіджіРОМ «Digital романтизм»
Мережева література – данина часу, віддушина для графоманів чи щось дійсно варте уваги й перспективне? Питання спірне. Проте беззаперечним є той факт, що явище це ІСНУЄ і, впевнена, існуватиме й розвиватиметься, а головне, – розвіртуалюватиметься надалі. Черговим прикладом такого розвіртуалення став вихід першого номеру альманаху «Гоголівської академії» «Digital романтизм» .«Гоголівська академія» (www.gak.com.ua) – це літературний проект видавництва «Зелений Пес», започаткований у 2005 році «як творча лабораторія для письменників, критиків і читачів». Самвидав, де кожен бажаючий може опублікувати свої твори та отримати відгуки і рецензії на них. «Від рукопису до книжки!» – таке гасло ГАКу, на перший погляд дещо пафосне і самовпевнене. На другий – не таке вже й пафосне і може навіть виправдане. Адже твори гаківців ПО ІДЕЇ читають редактори «Зеленого Пса», «Нори друк», «Факту», «Фоліо» і якщо РАПТОМ серед авторів знайдеться хтось геніальний і цього генія РАПТОМ запримітить якесь видавництво, то... (так, погоджуюсь, шанси мізерні, а РАПТОМ?). Дописувачі мають й іншу можливість побачити свої шедеври не на моніторі, а на папері – найкращі твори друкуються у вищезгаданому щорічному альманасі, котрий є своєрідним фільтром, який відсіює графоманію від не зовсім графоманії.
Презентація «Digital романтизм» відбулася ще на Львівському форумі. На 320 сторінках в 11 розділах розміщені твори 58 авторів. От така арифметика.
А тепер розжуємо (посмакуємо?) детальніше:
Враження №1. Знаєте по чому зустрічають? Да, звичайно, по дизайну, – просто, зі смаком, оригінально – це можна сказати про оформлення «Digital романтизм». Насправді дизайн видання – це далеко не остання справа у видавничому бізнесі. Так, головне, щоб був текст. Але якщо цей текст не впихнути в гарну обкладинку, то на нього навряд чи звернуть увагу. В «Digital романтизм» з обкладинкою і внутрішнім оформленням – все перфектно.
Враження №2. Після першого враження, якщо воно позитивне, починається подальше, більш глибоке і ґрунтовне знайомство-ознайомлення. То що ж всередині? Альманах зручно структуровано: 11 тематичних розділів («Автентичне», «Суб’єктивне», «Ландшафтне», «Історичне», Візуальне», «Готичне»...), у кожному – окрім власне творів ще й рецензії на них та відгуки на самі рецензії (останнє буває іноді дуже ржачно читати).
Галопом по найцікавіших розділах. Тези.
«Казкове». Щиро сміялася з казок Михайла Зіпунова, точніш – з його інтерпретації усім відомих «Снігової королеви» та «Дванадцять місяців». Автор усе ставить з ніг на голову: є не зла мачуха, а зла падчерка, що змушує свою молоду мачуху принести їй серед ночі чаю з ясмином (усі ж магазини вже зачинені), мачусі допомагають не лише Дванадцять місяців, а й Тридцять один день, і Двадцять чотири години... Але ці казки все ж лише для разового прочитання – бо це стовідсоткова (чи принаймні 95-відоткова) графоманія.
«Суб’єктивне». Тут, як на мене, найбільший відсоток НЕграфоманських творів. Тому що поряд з віршиками про те, як «стара жирафа смокче тин» та перекладом пісеньки лох-неського чудовиська: «Ссснннвгуффффлл? Гнвгуффл ггннвфл гнфл гфл? Ґдроблбоблґобнґбл ґбл ґл ґ ґ ґ ґ ґлбґл.» є й чудові вірші Юлії Петрусенко, Вікторії Левицької...
В розділах «Небесне» та «Земне» читаємо відповідно про янголів та вахтерок з гуртожитку, ознакою влади яких є «невеликий письмовий стіл із пластиковим склом», про продавщиць фруктів чи гардеробниць.
«Digital романтизм» – це перше дитятко, перша спроба, перший млинець, який, проте, кухарі-початківці з ГАКу не зіпсували. Цей альманах – спроба довести, що самвидав не завжди безнадійна (чи то – самонадіяна?) графоманія. І можна сказати, що спроба вдала, бо на сторінках «Digital романтизм» можна знайти дійсно цікаві і вартісні твори. Тож контури штампу «графоманської самвидавщини» з виходом цього альманаху стали трохи розмитішими і не такими чіткими.
Автори і розділи, або Впіймані на ГАК:
digіtal Автентичне
Сергій Татчин Віталій Круглов Галина Бокшань (Ksenka) Атанайа
Ольга Купріян (БарабОлька) Мирослава Василів Габріелла Кока Черкаський
digіtal Орієнтальне
Максим Розумний Кока Черкаський Вікторія Левицька (Vita) Олесь Бережний
Сергій Татчин
digіtal Історичне
Олесь Бережний Володимир Вакуленко-К. Юрій Камаєв Петро Семещук
digіtal Казкове
Михайло /ZIPA/ Зіпунов Іван Городиський Надія Петренко Аня Север (Anastacia)
Юрій Павленко
digіtal Суб’єктивне
Юлія Петрусенко-Левківська Viktoria Vlasenko LГ Віка Литвинова Олександр Васецький
Вікторія Левицька (Vita) Ореста Даниляк Зоська Радченко Макс Сторожук Віталій Круглов Жанна Левицька (Валер’янка) Максим Колиба Галина Бокшань (Ksenka) Михайло Любиць (Гаврюша Обізяна) Любов Кукушкіна Rudzya (Ірина Рудзинська) Оксана Куценко Оксана Кришталева (Копак) Галина Бокшань (Ksenka)
digіtal Ландшафтне
Богдан-Олег Горобчук (сволоч киць) Антон Санченко Олег Коцарев
Марія Криштопа (Marichka K.) Сергій Татчин Ozhyna (Тетяна Каплунова)
Мирослава Василів Роман Кисельов Артем Панченко
digіtal Небесне
Тетяна Мельник Сергій Татчин Ozhyna (Тетяна Каплунова) Тетяна Мельник Serg Галина Бокшань (Ksenka) Юрій Гаврилюк (Юрій з Підляшшя) Роман Кисельов
digіtal Земне
Володимир Вакуленко-К. Олексій Тимошенко Анастасія Шиманська Андрій Мудрий Василь Ґрозів (Федорів) Олександр Масіков Вадим Тарасенко
digіtal Фантастичне
Олексій Спейсер Кацай SZ Олексій Спейсер Кацай Олександр Пащенко Олесь Петік Кока Черкаський
digіtal Візуальне
Вяцек Славів
digіtal Готичне
Вікторія Левицька (Vita) Юлія Петрусенко-Левківська Олександр Пащенко Олег Сірий Мар’яна Максим’як Вікторія Власенко Олександр Пащенко.
Придбати альманах можна таким чином, або в книгарнях міста Києва та України.